tjosan troosan !

Kollade nyss klart på filmen :)

den hette 12 fördömda män . tror jag ^^
Den var tydligen klassad som "en av världens bäst gjorda filmer" . men det tyckte jag nog var lite överdrivet ändå ;p
Men den var faktiskt bra. fast den var svartvit . jag har egentligen nånting emot svartvita filmer, tycker dom blir ointressantare på nåt sätt. men jag gav den här filmen en chans , och den visade sig vara bra! :)

kan ju berätta lite om den : 

en man blev mördad i sitt hem. hans son blev då anklagad för mordet.
själva filmen handlar om juryn , dom som beslutar om han är skyldig eller inte.
Det var 12 medlemar i juryn. från början ansåg alla utom en att sonen var skyldig. Den man som ansåg att han var oskyldig försökte genom filmens gång övertyga dom andra i juryn att sonen var oskyldig.
om sonen blev ansedd skyldig blev han dömd till döden.

Det kanske inte låter speciellt intressant , men enligt mig var den faktiskt bra! :D

Kolla på filmen för att se om han lyckas ;)


puss puss <3

fina ord

skriv nånting här:

Namn:
vill du bli ihågkommen?

Email: (bara jag som ser)

Blogg?:

skriv här ❤ :

Trackback
RSS 2.0