Sprit - alltid bli fullare än fullast?

jag måste skriva nånting , för att få nånting att göra, nånting annat att tänka på.

det som snurrar i mina tankar just nu är alkohol!
och ni som känner mig lär ju tänka , du om någon ska väl inte yttra dig när det gäller alkohol!
men jo serni , det ska jag ;)


Jag börjar med att fråga, vad är det egentligen det roliga i att dricka sig redlöst full ?
Nu kan jag inte säga att det jag kommer säga gäller alla.
men jag pratar om vad jag vet, vilka erfarenheter och sådant som jag har av både mig själv och andra.
Det mesta har inte hänt mig. har har aldrig varit på en sån fest.
så det mesta är vad jag hör och så , från andra.


När man , i våran ålder dricker, köper man oftast billiga drycker, som hembränt och liknande.
dricker sig superfull , skriker o springer runt o gör massa mystiska saker.
Nästa dag vaknar man upp med världens huvudverk ,
och man mår illa, och allt är i stort sett skit.

Sen när man pratar om helgen med sina kompisar,
så berättar man om hur roligt man har haft.
man berättar om hur många man strulat med,
att någon spydde ner hela toan.
att man plötsligt vaknade upp hos nån man inte känner.
att någon däckade.

Man berättar massa, som om det vore huur roligt som helst, men egentligen , hur roligt är det?

och nu lär ni som känner mig verkligen tänka , du ska fan inte säga nånting!
för det första så säger jag vad jag vill på min blogg ;)
och för det andra, jag har lärt mig nu , har tänkt efter, jag har ju mina erfarenheter jag med...

men för att fortsätta.
varför är det så roligt att bli sådär okontrollerbart full?

vad är det roliga med att dricka nånting som är hur äckligt som helst,
för att sedan bli hur full som helst,
Och sedan skämma ut sig hur mycket som helst?

Sedan när man ska hem, då måste man ledas hem, för själv kan man inte gå.
så ramlar man in genom dörren, o staplar viiingligt till sängen...

är det roligt?

och nu säger jag inte att jag inte tycker det är roligt att dricka, jag bara frågar vad det roliga egentligen är?
för om man ser på det, från den vinkelt jag gör nu, verkar det inte ett dugg kul..

men iallafall , tänk vad roligt
man dricker hembränt och sånt, trots att det är sjukt äckligt.
man har jättekul , och tror att alla runtomkring har lika roligt.

(vilket dom kanske inte ens har)

man är helt plötsligt på nåt annat ställe, men har glömt hur f*n man kom dit.
och sen plötsligt är man på ytteligare ett annat ställe.
man strular runt med många, ingen av er fattar varför, egentligen.. det är bara så det är.
sen plötsligt blir allt svart, och så vaknar man.
Bakis som en gris,
och man minns ungefär hälften av kvällen som varit.

så kommer nån kompis sen, och berättar om den halvan man själv inte minns.
om hur mycket man har skämt ut sig..

Varför måste det alltid vara fylla inblandat i allt?
egentligen är det ju inte klokt. men så är det, fest varje helg, det är väl så det ska vara?
right?

Och om man ska dricka, varför kan man inte dricka det man tycker är gott?
och varför dricker man inte tills man känner att, nu är jag tillräckligt full?
nejfan, man ska dricka tills spriten är slut, sen minns man inte speciellt mycket,
men man vet att man hade jätteroligt . såklart man hade, det är väl alltid roligt att dricka?

varför kan man inte sitta och njuta av det man dricker, dricka till man blir lagomt full.
ha roligt och
komma ihåg vad som hände.
kunna kontrollera sigsjälv . kunna gå hem själv .

asså , ja, jag tror ni fattar vad det är jag vill pointera ?

och jag vet att jag inte är mycke bättre själv , och jag vet,  jag vet , jag vet.
men,
 jag har lärt mig nu.
man kan nästan säga att jag, växt upp ?
men även jag tycker det är roligt att dricka. men jag tycker det är onödigt att dricka för mycket.

blir det lagomt, är det som roligast.


nu orkar jag inte skriva mer, jag tror ni fattar vad jag vill få fram.

tack för mig, tjarå !





fina ord
Postat av: emmamaj.

Man behöver ju inte dricka sig redlös full så man däckar, och int ekommer ihåg kvällen dagen efteR?

drick lagomt, så har du kul. Du kommer ihåg kvällen dagen efter, du spyr inte.



Du verkar inte ha förståt det där med att dricka om du varje gång du dricker dricker dig redlös full & måste ledas hem, låter ganska sjukt :O

2010-03-23 @ 22:14:26
Postat av: sanningen

alla gör sina misstag dumma fjortis!! som du aldrig gjort något jävla fel emmamaj? du är säkert jätte perfekt!! :)

2010-03-24 @ 20:14:14

skriv nånting här:

Namn:
vill du bli ihågkommen?

Email: (bara jag som ser)

Blogg?:

skriv här ❤ :

Trackback
RSS 2.0